az élet túl rövid a hosszú könyvekhez
2015. november 12. írta: farappa

az élet túl rövid a hosszú könyvekhez

writers-block.jpgHa bent vagy, az azt jelenti, hogy nem vagy kint. A kinti mocskos világban. De kint is lehetsz bent, ha kint elmerülsz a belsődben. Ha a rossz embereket szereted, rossz ember lehetsz. Ne fessük az ördögöt. Mert az benned van. Az egyszerű hívő úgy képzeli el a poklok ördögét, mint egy frakkos, teátrális figurát, aki stílusosan ötvözi Freddy Krueger kajánságát a Biblia humorával, gyakran kacag, és ironizál. De ilyen nincs. (ilyen nincs? – kérded?) Költőnyi kérdés!

Meg kell tanulni elengedni az ördögöt, és abbahagyni a felfestését, mert a múlt csak akadály és SZEMBEKELL fordulnod önmagaddal. Mint az a kis manó a Gyűrű kúrából, aki szívén viselte, mégis a végén de megégette magát. A lélek jelenlét. Ne te légy a parketta ördöge.
Tehát ha te férfi létedre bántalmazol egy nőt, ördög vagy. Gyűlölni? Eszem ágamban sincs. Szerelmes típus vagyok. Annak dacára, hogy a roppant szerelem tévedés! Hisz egy olyan dolgot akarsz behajtani a másikon, ami már eleve benned van. Amikor szerelmes vagy, benned lobban a csoda, nem a másik adja, ő csak kiváltja, de te magad, egyedül a lelkeddel, vagy a kezeddel ugyanúgy kiválthatod! Legalább magadnak ne hazudj, ha rólad van szó. Szokjál le róla. A szerelem úgy is bekövetkeztethető, ha nem dugod be a másik testüregébe a nyelved, se a szájába. Az emberi nyelv egész nap a szádban van, hol a fogad piszkálod vele, hol nyálban ázik… és te beadod ezt másnak? S te be kívánod a másikét? Fuhuj.

Ezek törékeny dolgok.

A legtöbb vágyad nem is a tied, hanem egy marketingcumi: azért akarod, mert ezt láttad a tévében és ott olyan jól nézett ki. Egyik könyvbemutatómon odajött hozzám egy galambősz, rendkívül helyes, lelassult mamóka, és annyit mondott nekem mosolyogva: „Túl hosszú a könyve!! Maga kis szar!!!”

Mire én: „igen? Én szar? én, aki kiteszem nektek a lelkemet? Terjesztem az igém? Kettőnk közül szerintem én vagyok táltosabb.” Azt mondta, nincs tér és idő, de ő mégis tudta az időt húzni. Én az időt szentelni szoktam, nem lopni, mint más. Nem találtam túlzásnak, ő szabad kezével mutatta nekem az irányt. Nem kívánok én konkurencia lenni, dehogy kívánok.

A néni elsomfordált. Vagy megértette, vagy nem. Egy ilyen néni minél kevesebb, annál jobb.

A kegyelem egy lehetőség – lehetőség mások iránt. Meg lehet tanulni időben aláríni a lélekjelenléti ívet.

Hogy várhatod el a sorstól, hogy jó legyen, miközben tele vagy tiltakozással?


Eme szűkkeblű világban nehéz jónak lenni.

                  rengeteg nem

A bejegyzés trackback címe:

https://b-irodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr818058824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása